Pages

Wednesday 7 December 2011

Assalamualaikum....Salam dunia....

Assalamualaikum....Salam Dunia kuucapkan...

Segala puji-pujian bagi Allah,Tuhan semesta alam
& selawat salam ke atas Rasul Junjungan,pembawa rahmat seluruh alam....
& salam buat seluruh keluarga baginda serta para sahabat yang mulia....

Terima kasih Ya Allah,
terima kasih kerana telah memberikan aku keberanian dan kekuatan...
untuk aku mula mencipta satu 'sisi' baru dalam hidupku....
'sisi' yang mana aku rasakan mustahil untuk aku wujudkan sebelumnya....
dek kerana terlalu pesimis dengan diri sendiri....
dan kerana kaburnya matlamat hidup ini....

Allahu rabbi,
aku tidak tahu....
apa aku mampu untuk menggunakan 'sisi' ini dengan sebaiknya atau tidak...
untuk aku jadikan ia sebagai suatu komitmen dalam hidupku....
untuk aku jadikan ia pembangun diriku yang tidak ada apa-apa ini....
atau sebagai satu sumbangan buat ummah yang tercinta...
kerana aku makhluk lemah....
yang terlalu mudah kalah dengan nafsu sendiri...
yang sering lemah akan semangat yang pernah dibajai...

Ya Allah Ya Tuhanku,
mungkin aku tidak sehebat yang lain...
yang bisa menggunakan 'sisi' ini dengan begitu baik sekali...
ditambah pula dengan kebolehan yang kau kurniakan kepada mereka...
dalam menjadikan 'sisi' ini lebih bermakna....
tapi aku tahu dan aku harus sedar....
bahawa setiap jiwa punya kelebihan dan kekurangannya....
dan aku juga tidak terkecuali dari ciri-ciri ini....
bahawa dalam kekurangan yang aku rasakan....
pasti ada kelebihan yang kuterlepas pandang.....

Allah....Allah....
yakinkan aku untuk buat yang terbaik....
ajarkan aku kerana aku jahil....
mudahkan urusanku dalam meraih apa jua ilmu....
dan jadikanku tergolong dalam golongan penolong agama-Mu....
walaupun usahaku mungkin tidak seberapa....
baik melalui 'sisi' ini atau pun melalui wasilah selainnya...

Wahai Zat Yang Maha Mengetahui,
Engkau lebih mengetahui segalanya...
semoga wujudnya langkahku yang kecil ini...
bisa mendorong aku....
untuk lebih menjadi hamba buat-Mu...
dan untuk menjadi sebenar-benar khalifah-Mu...

Ampunkan aku Ya Tuhan....
Kerna masih banyak yang belum aku laksanakan...
ku berharap agar aku mampu...
mampu memberi yang terbaik...
buat diri mahupun ummah...
biarkn 'sisi' ini bisa menjadi pendorongku...
seiring dengan rahmat dan keizinan-Mu...

Dari diri, buat diri
12.23am (Rabu),
11 Muharram 1433H
7 Disember 2011M

No comments:

Post a Comment